Skolan började idag och självklart var den mest frekvent ställda frågan: “Vad gjorde du på lovet?”. Mitt svar på frågan var att jag pratat i telefon, sovit och gått ut. För det är på riktigt typ det enda jag gjort. Pratat Skype med bästisen på andra sidan Atlanten (för tidsskillnaden är förjävlig under skolveckorna, tio timmar), sovit (säkert mycket mer än vad som är bra för hälsan) och gått ut (DEFINITIVT mer än vad som är bra för hälsan). Kläm in några släktingar, pepparkakor och skumtomtar så får ni en perfekt uppfattning om mitt jullov.

Nu börjar min sista termin på gymnasiet. För att ni ska förstå hur rolig termin jag har kan jag sammanfatta de ämnena jag läser i två kategorier: Ämnena jag gillar (Historia och Religion) och De jag inte gillar (Resten). Så nu jävlar måste det kämpas på. Måste ta tag i den där förbannade kemin som jag hatar av hela mitt hjärta!

Men annars så har jag ett grymt roligt halvår framför mig med en skidresa till Frankrike, balen, Barcelona, min födelsedag och studenten. Kan inte ens förklara hur mycket jag längtar!

Jag och Sarah pyntar granenJag och Sarah pyntar granen

