Var ju på skidresa i Frankrike förra veckan. En av de galnaste veckorna i mitt liv, skidåkning varje dag och festande halva nätterna, förstår inte att jag överlevde men måste erkänna att jag älskar det! Blir nog till att säsonga lite i Alperna nästa år, klarar mig inte utan skidåkningen.Under veckan så:

– Var jag med om världens kaos på färjan då 400 tonåringar skulle köpa billigt sprit i taxfreen. Panik rådde och alla slet åt sig alkohol åt höger och vänster. Bland det sjukaste jag varit med om. Efteråt så klirrade hela bussen, vilken extrem fylleskola Polhem är!

– Har jag varit helt lost i Tyskland. Klarar inte riktigt av faktumet att tyskarna pratar tyska. Lyckades gå in på en killtoalett och fattade ingenting, sedan så beställde jag maten som var enklast att uttala. Den allmänna taktiken var att nicka och le, men blev ändå utskälld av en tysk lastbilschaufför.

– Tjuvlyssnade jag på massa nittiofemmor/nittiosexor. Guldkornet av killgänget bredvid mig på bussen var:  “Vi köper massa petflaskor och slåss med dem tills någon däckar. Då får den personen dricka fyra bärs!”

– Rummet vi bodde i hade nio sängar, tre balkonger, ett kök och ett badrum där det droppade mögel. Det hela såg ut att vara ihopsnickrat och inrett av en 80-årig blind fransk gubbe.

– Skidåkningen var underbar! Långa backar, fint väder (ibland), en halvmeter lössnö utanför backen, ett liftsystem större än man kan tänka sig. Jag upprepar, UNDERBART!

– Åkte en dag med några gamla högstadiekompisar och trodde helt ärligt att jag skulle dö där och då.  Tvingades åka utför ett tre meter högt drop ner i ett stup. Men överlevde och sedan var det en meters pudersnö som gällde.

– När jag åkte med Sandra lyckades vi hamna vid samma sten-stup ungefär 15 gånger. Fråga mig inte hur.

– Var på en klubb i Val D’Isère där det var nästan 2000 människor. Lyckades självklart tappa bort alla jag kände direkt och gick omkring och hittade nya kompisar med repliken “Mina vänner är borta, kan jag dansa med er?”. Fungerar lika bra varje gång.

– På vägen hem smugglade jag med mig fyra vodkaflaskor och massa TicTac. Känner att jag kommer klara våren rätt bra nu.

Bästa vurpan: Har flera. Ena flög jag ner i lössnön med huvudet före. I den andra tappade jag balansen men låg lite halvt på skidorna och åkte 40 meter samtidigt som snön yrde upp i ansiktet. Lyckades med båda under liften och fick självklart applåder.

Bästa raggningsrepliken: (Ställd till Sandra)
“I find you attractive, do you wanna come home with me?”

Bästa packningen: Vodka och gulaschsoppa i pjäxorna.

Allmänna inställningen hos alla fransmän: Turister är problem. Vi pratar franska med dem så kanske de försvinner.

Bästa klädsel:
Jesper och Waldemars rutiga pyjamasbyxor som de hade på sig utomhus under dagarna.

Värsta misslyckandet: Tappade bort min jacka sista kvällen. Hittade den dock dagen efter i garderoben på Melting.

Status på min kropp nu: 12 blåmärken på benen, huden på hakan är repig av kylan, rivmärken på ryggen (av okänd anledning), träningsvärk i ryggen/vaderna, ögoninflammation och halsfluss.

Bästa ordet:
Raketfull

bild(18) Sandra i snabba brillor och annanasglasögonbild(19)Oklar bild på klasskompisar i Val D’Isère
bildLivet när det är som bäst

