Snyter mig varannan minut, hostar folk i ansiktet av misstag och det behövs torrschampo och parfym i mängder för att jag ska våga mig ut genom dörren. Idag är jag verkligen ordet “ofräsch” personifierad. Eller som någon kallade mig, ett bakteriemonster. Stämmer rätt bra det med.

Men trots min äckliga förkylning (och ännu äckligare utseende) så är jag på rätt bra humör. Kemiprovet är över (och vi hoppas jag lyckas skrapa ihop tillräckligt många tröst-poäng för att få ett G), det är snart helg och solen har lyst på mig ovanligt mycket denna veckan. Överväger till och med att inviga jeansjackan och conversen imorgon, bara för att det är första mars.

Dagen har innehållit arbetsintervju, historialektion och chill på femman. För att toppa dagen åkte jag sedan lite spontant och fikade med fina Kristine och såg sedan Shout Out Louds spela några låtar på Bengans. Hur mysigt som helst och jag ska definitivt lyssna på deras nya skiva Optica när jag får tid. Min första riktiga konsert var Shout Out Louds på Brewhouse för några år sedan, och kommer ihåg att jag stod längst fram med Sarah och inte kunde förstå hur man kunde bli så vansinnigt lycklig av att lyssna på live-musik.

Så dagens låttips får därför bli “You’re Dreaming” och “Please, Please, Please”, för de påminner mig om högstadiet och gamla tider.
FemmanBild från verkstaden på femman, tagen av Annida
bengans shout out loudsShout Out Louds på Bengans

