Glömde ju att berätta att jag var med i mitt livs första demonstration idag! Dock var det en lite mildare variant där man fikade i solen utanför stadshuset på Gustav Adolfs torg mot nedskärningar på skolan, inget höttande med nävar, stenkastning och tågande genom staden med brinnande facklor här inte, men ändå.

Förstår verkligen inte hur jag kan ha missat att göra något sådant här innan? Jag har ju ju massa åsikter om allting men har aldrig brytt mig om att faktiskt försöka påverka. Ändring på det vill jag lova, för det kändes bra att stå där och ge stöd åt något viktigt och se engagerad ut (fast i ärlighetens namn vet jag inte hur engagerad man ser ut när man äter muffins).

Dagens låt: “I was a teenage Anarchist” – Against me!

Dagens citat hörd av främmande människa som ville få igång folkmassan var helt klart:

“Få hit någon kommunistisk Schillerskaelev som vill göra revolution på riktigt!”

Tumblr_lv8q50pikg1qgvf7do1_500_large

