Känner mig ungefär sämst i världen och självhatsfloden dränker mig idag. ”Jag-är-inte-redo-för-studenten”-ångesten som jag så länge väntat på kom precis i tid till nationella prov och slutbetyg, dessutom kryddad med lite gammal hederlig prestationsångest. Roligt.

Nu ska jag försöka skylla problemet på min omgivning, fast jag egentligen vet att det är min egna inställning som är problemet.

Jobbig saker (om man har min kassa inställning):

  • Jag misslyckas stort när det kommer till betygen. Även de ämnena jag verkligen tycker om och är intresserad av. Man får totalt tre tillfällen att visa att man är bra, och misslyckas man på ett av dessa är det klippt. Jag misslyckades idag.
  • Eftersom jag klantat till det med betygen kommer jag inte komma in på en av de utbildningarna jag funderat på. Tack, jag har knappt någon koll på vad jag vill göra och så går det inte att välja just det jag var sugen på.
  • Jag vill inte börja jobba. Eftersom jag kommer att bli arbetslös, eller fast i Norrland. Jag hatar Norrland. Jag hatar isolering. Jag hatar skog. Rädda mig, någon!

Nu har jag varit tillräckligt jobbig och bortskämd för idag. Hoppas morgondagen blir bättre!

