Vill skrika, slå, hoppa, dansa, springa och klättra. Helst allt samtidigt.

Vill sitta med en ljummen öl och vara alldeles för lättklädd för sommarnatten. Vill nynna på någon låt höra alla andra instämma. Vill stå i ett hav av människor och höra musiken djupt i hjärtat. Vill sitta i ett trångt festivaltält och prata med främlingar. Vill cykla fort och klättra högt. Just nu vill jag bara att något ska hända.

Har varit så fruktansvärt rastlös hela kvällen. Inte världens bästa när man är hemma och familjen var trött och gick och la sig tidigt. Gick i alla fall ut med vovven på en långpromenad (med några impulsiva 100-meterslopp) och fick ut i alla fall lite av den oändliga energin jag verkar ha ikväll. Har legat i hängmattan en stund nu också. Ni kan hitta mig där hela sommaren, tror jag flyttar ut i trädgården.

Låten som är mitt liv idag är “The Backseat” med The Gaslight Anthem.

“You know the summer always brought it, that wild and reckless breeze”

 

