Tretton år. Så länge har jag gått i skolan. Lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet. Jag har fått vänner, pluggat hundratals timmar, varit stressad, fått favoritlärare, bråkat med andra lärare, gått och klagat hos rektorn, kämpat allt jag kan för att få det där betyget, lärt mig massa viktigt, misslyckats att lära mig massa viktigt, stannat uppe hela natten och byggt hus eller schack och kommit till skolan dagen efter som en zombie, spelat mobilspel på kemilektionerna, åkt iväg på olika resor, gråtit av all press, struntat i allt och skrattat så jag inte kunnat andas åt alla internskämt.

Det är svårt att förstå att den delen av livet nu är över. Imorgon tar jag studenten. Jag ska dricka champagne, äta jordgubbar och stå och hoppa på ett flak. Jag ska ha en vit spetsdröm till klänning och en studentmössa som snabbt kommer att bli smutsig. Jag ska skrika, jag ska sjunga och jag ska vara lycklig. Det kommer att bli en fin dag.

