I går hängde jag och Kristine på Liseberg. När Siesta-festivalen ställde in och Liseberg bokade Biffy Clyro jublade konsertjunkien inom mig. Har vetat att jag älskar Biffy Clyros musik hur länge som helst, men har aldrig riktigt hunnit lyssna på dem. Så jag kände att jag hade världens chans, och tog den såklart. För de var hur grymma som helst. Älskar att de spelar hård rock men fortfarande får det att låta melodiskt. Och självklart ackompanjerat med grymma texter. De lyckades uppbringa sjukt mycket energi för den halvintresserade publiken som mest stannade till för att de tröttnat på berg och dal-banor, och jag blev stört imponerad av hur varje låt stod ut. De spelade verkligen inte en enda tråkig eller dålig låt?!

Lyssna på dem i alla fall! Rekommenderar låtarna Mountains, Sound like balloons, God & Satan. Texten till den sista är fin.

 

“I know for certain that someone is watching
But is it from up or down?

I talk to God as much as,
I talk to Satan
‘Cause I want to hear both sides
Does that make me cynical,
There are no miracles and
This is no miraculous life”

20130603-010503.jpg

20130603-010347.jpg

