Kan inte avgöra om det är sent på natten eller tidigt på morgonen. Fåglarna har börjat kvittra och jag fick en idé. En briljant idé, och den idéen tar mig upp på ett berg. Och där sitter jag ensam och tittar ut över allt. Radhusen i raka linjer, vännerna som sover någonstans i husen nedanför mig och Göteborgs konturer som syns på avstånd i soluppgången. Klockan är 03.42 och jag tittar ut över min värld. Jag har sällan känt mig lyckligare med tillvaron.

utbyberget - min värld svartvittDet har varit en sådan där bra kväll. En sådan där bra kväll när jag och Cecilia har spelat musik på högsta volym i bilen innan vi kommit till grillkröket där folk redan är lite småfulla och lyckliga. En sådan där bra kväll då man gillar människorna runt omkring sig och tycker att allt är lite extra roligt. En sådan där bra kväll som slutar med att de få människorna som bestämt sig för att missa sista bussen hem har en efterfest där vi sjungskriker och dansar till Håkan Hellström, Queen och Grease-låtar.

Tillvaron kunde faktiskt inte vara bättre just nu.

Och om du någon gång råkar sitta på ett berg i soluppgången så kan jag lova att dessa låtar kommer få dig att le och bli varm inombords.

Girls like you – The Naked and Famous / Wessex boy – Frank Turner / Fans – Kings of Leon / The Backseat – The Gaslight Anthem

Fullkomligt älskar alla låtar ovan, alla har varit sådana där låtar man bara måste lyssna på minst tio gånger om dagen för att må bra i en period. Det senaste bandet jag upptäckt att jag gillar är The Naked and Famous. Så där lugnt elektroniskt harmoniska låtar som verkligen påverkar en, trots att texterna inte är så djupa.

