Var ute och seglade för första gången i mitt liv. Och jag fullkomligt älskade det. Det är något alldeles speciellt med att hoppa ombord på en båt, ligga och guppa när man ska sova, se havet glittra och känna fartvinden när blåsten tar i seglet.

Jag som hade noll koll på alla seglingstermer (och ja, det finns en miljon, nästan ett helt seglingsspråk) fick ständigt fråga vilken färg det var på “repet” jag skulle dra i, och gruppens självklara kapten Lukas himlade nästan lite med ögonen när jag frågade samma fråga för sjuttioelfte gången. Men oj vad jag njöt. Var bland det härligaste jag varit med om i mitt liv. Det fina vädret och det väldigt trevliga sällskapet gjorde väl sitt också.

Nu är jag hemma, helt rödbränd med blåsor på händerna. Dessutom med en känsla av att hela värden gungar, känns hela tiden som man har vågor under fötterna. Men jag kunde inte vara lyckligare med tillvaron, för det här har varit sommarens finaste helg.

20130725-231908.jpg

20130725-232027.jpg

20130725-232044.jpg

