136 mil, 16 timmar i bil och en evighet bort från hemma. Imorgon påbörjar jag min idé om att bli norrlänning och flyttar långt ifrån min fina storstad Göteborg. Planen är att jag ska jobba där på min morbrors företag i en och en halv månad. Staden heter Kalix och ligger längst upp i Norrbotten där Finland möter Sverige.

Jag kommer säkert inte förstå vad alla säger, jag kommer säkert ha svårt att sova på grund av midnattssolen och jag kommer definitivt bli uppäten av alla myggor. Men det är ju alltid trevligt med miljöombyte, så jag ska verkligen anstränga mig för att inte få hemlängtan. Det här kommer nog gå ganska bra ändå, det måste det.

Tänkte att jag kunde uppdatera lite kort vare dag, om hur livet som norrlänning är. Haha, för jag kommer definitivt att behöva lite tid att vänja mig!

20130712-010056.jpg

