Får snart liggsår. Nä, inte för att jag haft mycket sex, tyvärr, det hade jag inte klagat på här i min isolation i Norrland. Utan för att jag legat ner i min säng allt för länge. Och om det ligger någon sanning i uttrycket “Man får fyrkantiga ögon av att sitta framför en skärm” så har jag ju två perfekt formade kuber till ögon nu.

Tillvaron här är bra, om än väldigt händelselös. Det visade sig att det inte finns så överdrivet mycket för mig att göra, ska mest ringa lite samtal då och då, och fixa lite papper när det behövs.

Folket här är trevliga i alla fall. Det är mestadels min morbrors kompisar från Rumänien, alla i 25-35-årsåldern. Delar alltså ett hus med cirka 9 killar (och min mormor som är på besök då). Men det är rätt intressant att höra deras åsikter och syn på allt, om än lite provocerande. Uppväxten och livet i Rumänien är annorlunda än i Sverige, det visste jag. Men att många fortfarande har åsikter om att tjejer är mentalt svaga och behöver “skyddas”, hatar i allmänhet alla sådana idéer. Men det är hur som helst intressant att få lite olika perspektiv på allt.

Andra saker som jag gillar med tillvaron:

– De har VÄRLDENS mysigaste dialekt här uppe, vill krama vart enda människa som öppnar munnen, men jag låter bli av förklarliga själ
– Det är “nära” till massa städer jag aldrig besökt innan. Luleå, Piteå, Umeå och Finland
– Min morbror har bestämt sig för att jag ska få se allt som Norrland har att erbjuda, lovar att göra en post om mina utflykter
– Jag har tittat på Skins, som för övrigt är den bästa serien jag sett på länge
– Jag har massa tid att planera framtiden, och det behövs.
– Det växer massa blåbär överallt
– Min nya bästa vän, hunden Sammi

Och kanske framförallt: Jag kom in på två distanskurser i höst! Journalistik och Etik. Är galet pepp på båda två och känner att det är saker jag verkligen älskar!

IMG_3376IMG_3350 IMG_3373min nya vän Sammi / ett norrländskt vattenfall / min mormor som är sötast i världen

