Det blev ingen riktig festival för mig i sommar eftersom majoriteten av mina vänner inte fattat charmen med att vara full, inte duscha och se på konserter i tre dagar. Men i slutet av sommaren så ska jag i alla fall jobba på Way Out West. Till skillnad från förra året då jag var funktionär så kommer jag att få betalt i år också, och det är ju ett litet plus. Sedan hoppas jag kunna smita iväg och se åtminstone några konserter också. Tyvärr är jag antagligen för o-indie med för lite hipsterblod i mina ådror, men jag känner knappt igen några artister i årets lineup. Men ska försöka lyssna in mig lite och se om det finns något jag absolut inte kan missa.
De jag vet att jag vill se är i alla fall:

Shout Out Louds, Haim (grymt nytt band med bara tjejer från Kalifornien), Local Natives, The Knife, Of monters and men och James Blake.

Fast om jag ska vara ärlig så går jag på känsla med de tre sista, TROR i alla fall att jag gillar dem, haha. På tal om Way Out West förresten, eftersom jag var med i dekorationsgruppen som funktionär förra året med alla konstnärstyper och dessutom har gått tre år med inriktningen Industriell Design så kan jag inte låta bli att ÄLSKA Way Out Wests grafiska profil. Gillar idén att de förnyar sig varje år, men att de ändå håller stenhårt på sin galet snygga logga som tydligt anknyter till deras miljöprofil. Tror designen och presentationen av festivalen är det som gjort den till en av de mest omtalade och hajpade festivalerna i norra Europa. Kolla bara dessa bilder!

way out west 2013Årets manetinspirerade tema i starka, ljusa färger ser hur grymt ut som helst.



2012 körde de på kristaller i grönt, rött och blått. Vet inte ens hur många dekorationer av olika slag jag gjorde på det här temat, men festivalen blev hur snygg som helst. Grymt kreativa själar som jobbar där alltså!



2011 var det papegojafjädrar som gäller. Hur stört effektfullt blir inte kontrasten med den svartvita bilden på Robyn?!

