Det började med att jag skulle kolla in några band som ska spela på Way Out West. Tre timmar senare slutar det med att jag har flera nya favoritband och ingen av dem har något alls att göra med Way Out West.

Brukar kunna bli sådär när man sitter själv vid Spotify och känner sig lite inspirerad. Det här är i alla fall de jag fastnade för.

General Fiasco
Funeral Party
Lissi Dancefloor disaster
The Menzingers
Satellite Storries
The Enemy
The Futureheads
SKATERS
French Films

Såg precis att Lissi Dancefloor Disaster spelar på något event på Brewhouse i Göteborg i slutet av månaden också, perfekt. Tror förövrigt att jag såg French Films på Hultsfred förra året också, men är inte helt säker.  Men den nya besatthetslåten är helt klart Yeah Yeah Yeahs – “Date with the night”. Vet inte vart jag ska ta vägen när jag hör den, blir typ kåt och vill göra något farligt när den spelas. Bra eller dåligt? Jag kan inte ens avgöra.

