I skrivande stund har jag packat resväskan och har bara min sista dagsljusa kväll kvar framför mig. Norrlandäventyret är slut och äntligen ska jag åka hem till Göteborg! Åh vad staden är saknad, känns som jag varit i exil för länge nu.

I ren längtan googlade jag lite på Göteborg bara för att se vad jag kan hitta på de sista veckorna där och hittade en massa reseguider om Sveriges bästa stad. Bland annat tipsade många om caféet/skivaffären Dirty Records och pingisklubben på Pustervik, har ju velat gå till båda ställena jättelänge, så jag får ju passa på nu.

Taggen för Way Out West är på topp också! Ska jobba hela dagarna tyvärr, men jag tror jag kan traska omkring lite på festivalområdet samtidigt ändå. Och framför allt: gå på klubbspelningarna! Har inte alls bestämt mig för vilka, men det ska nog lösa sig. Tyckte det var grymt att de bokade Graveyard i sista sekunden också, så de står högt upp på listan.

På tal om Göteborg förresten, hittade denna utmärkta tumblrn i sökandet. Det stämmer nästan lite för bra ibland! http://whenyouliveingothenburg.tumblr.com/

WHEN YOU PASS THROUGH NORDSTAN AFTER THE SHOPS HAVE CLOSED

 

WHEN THE GOLDEN BOY RELEASES A NEW ALBUM

image

image

 

HOW PEOPLE DANCE AT JAZZHUSET

