Hej människor!
Är osäker på om alla vet om mina höstplaner, så jag kan ju förtydliga lite efter förregårs ångest-post om framtiden.

Tanken är att jag flyttar till Oslo i Norge om en månad. Med mig tar jag mina vapendragare och kära retards Rebecka och Amanda, och vi tänkte leva i något sketet kollektiv där dammtussarna flödar och främmande människor äter upp våra flingor. Till vardags tänker jag jobba på antingen ett café eller en klädaffär (oroa er inte, jag har en fot inne alla redan!), och på helgerna tänkte jag dricka billig flaköl från Sverige. Och då vet jag att ni ställer er frågan “Varför ska hon flytta till Norge, kan inte stolpskottet göra det samma i Sverige?”

Well, här har vi min lilla förklaring till varför jag vill flytta till Oslo, formaterat i en fin liten lista:
– Jag vill flytta hemifrån
Mest av den simpla anledningen att jag måste börja ta lite ansvar för mig själv. Jag blir illa tvungen att lära mig laga mat för att inte svälta.

– Få en ny stad att upptäcka
Tänker det som miljöombyte light att flytta till ett land där i princip pratar svenska och spelar Gyllene Tider på radion.

– Jag vill jobba ihop lite pengar till en längre resa
Vet inte vart, när eller hur ännu. Men jag har mina idéer.

– Norska är mysigaste språket i världshistorien

– Vill ha lite äventyr, det gör inget att allt kommer att bli kaos
Ska jag vara ärlig så är det väl mest för att få lite variation i vardagen. Jag vill ha förändring! Vi får se hur länge jag stannar, jag har ingen aning och det känns förvånande skönt.

Så, där har vi några anledningar till varför jag ställer in siktet på grannlandet om en månad. Ångesten är borta och nu är jag mig mest pepp, det kommer att bli jävligt roligt!

