Ibland så lyckas vardagen vara så intressant så att varje dag blir ett litet äventyr. Ibland så kan man vara helt upptagen med att göra ingenting alls. Ibland så tickar klockan iväg så snabbt att din morgon helt plötsligt är kväll. Ibland så snubblar man och ramlar på helt rätt ställe. Ibland så försover man sig men orkar ändå inte gå upp. Ibland så kan ett steg i fel riktning vara första steget i rätt riktning. Ibland så kan sättet du levde din gårdag på vara tusen mil ifrån morgondagen. Ibland så vägrar man röra sig en millimeter. Ibland så kan hela ditt liv ändras på en sekund eller ett år eller en evighet.

Man vet aldrig riktigt. För ibland så kan livet svänga åt helt motsatta hållet än du planerade.

Senaste ett och ett halvt året av mitt liv så har livet svängt, gjort volter, stannat och gått extremt fort. Det har bytt trygghet, hus och familj. Jag har tappat bort lite av den där personen jag brukade vara, hittat lite mer av personen jag kommer att bli och upptäckt att allt alltid kommer att förändras.

Det är förändringarna som gör att vi lever, det tror jag på. Och på samma sätt som tiden går, som dagarna blir ljusare och träden får löv på grenarna så måste även vi ständigt ändras. Ändra humör, utseende, känslor, tankar och uppfattningar. Det är upplevelser som skapar människor, och upplevelser har jag fått många av.

Och det är säkert därför jag känt en dragningskraft till orden så länge nu. Jag vill skriva för att minnas den jag en gång var och livet så som det kändes, då innan den där volten. Så jag tänkte börja formulera ord, meningar och stycken igen. Med texter och bilder vill jag fånga mina upplevelser och tankar och känslor så att jag inte glömmer bort dem. Ni är välkomna ni med, till att ta en liten tjuvtitt in i mitt liv.

___
Se det här som att jag är tillbaka på min helt okända blogg efter en bloggpaus på ett och ett halvt år. Förhoppningsvis ska det bli lite mer frekvent uppdatering nu, för jag har en miljon ord jag måste få ur mig.  Läs gärna igenom arkivet men tänk på att allt skrivet där skrevs för längesedan. Kärlek och respekt!

